Az operaház fantomja (Phantom of the Opera, 2004)



Ma ilyen Fantomos, keserédes hangulatom van, szóval ha valaki nem szereti a zenés filmet/színházat, elég rosszul járt :)

Eléggé odavagyok a nagysláger musicalekért, mint korábban már írtam, A nyomorultak az első számú favorit, de lássuk be, aki zenés színház rajongó, egyszerűen nem tud elszakadni a Webber-csapattól (pl. Macskák, Jézus Krisztus szupersztár) :)

Az Operaház fantomját én előbb láttam moziban, mint színházban és ez volt a veszte a Madách Színházas verziónak, mert utána hiába néztem meg kétszer élőben, inkább itthon élveztem azt a látványt és a hihetetlen hangulatot, amit csakis a film tudott átadni. Volt ott libabőr ezerrel (életemben többször egy film sem tudta azt a bizsergést kiváltani, mint amikor a Fantom elején a csillár felemelkedik...), nevetés és sírás (amikor Christine az édesapjához énekel a temetőben).

Azt sem lehet elfelejteni, hogy Operaház fantomja a musicalvilág egyik legemlékezetesebb szerelmi háromszög-történetét tálalja fel nekünk. Komoly vita folyik arról, hogy Christine jól választ-e a végén :) Tudjátok meg, hogy szerintem jól.

A könyvet még nem olvastam, de nővérem szerint nagyon jó és most úgy döntöttem, nekiveselkedek. Ki vállalja még be?

Letölthető itt!





Christine Daae (Emmy Rossum), a fiatal szopránénekesnő a párizsi Opera Populaire tagja. Egy napon titokzatos pártfogóra talál, s azt hiszi, hogy ő a "Muzsika Angyala", akiről korán meghalt apja beszélt neki. Az idegen azonban nem az Angyal, hanem a rejtélyes Fantom (Gerard Butler), aki rettegésben tartja a színház művészeit. Csak Madame Giry, a balett-tanárnő (Miranda Richardson) tudja, hogy aki a színházépület katakombái között rejtőzik, valójában egy torz arcú zenei géniusz. 
Az operaház temperamentumos dívája, La Carlotta (Minnie Driver) az új előadás próbáinak közepén távozik, a színház menedzserei pedig nem tehetnek mást, mint az újonc Christine-t állítják helyette a rivaldafénybe. A varázslatos bemutatkozás nemcsak a közönséget bűvöli el, hanem a Fantomot is. Ezentúl csak a lány érdekli és mindent elkövet, hogy pártfogoltja az opera új csillaga legyen. Szereti és bátorítja, egyengeti a karrierjét, de nem ő az egyetlen férfi, aki felfigyelt a fiatal énekesnőre. A színház gazdag patrónusa, Raoul de Chagny (Patrick Wilson) is körüludvarolja a lányt szerelmével. Christine-t rabul ejti ugyan karizmatikus és rejtőzködő mentora, de kétségkívül jobban vonzódik a rámenős és jóképű Raoulhoz, ami felbőszíti Fantomot.

Linkek






0 megjegyzés